Anna Antonowicz – wywiad

Znalezione obrazy dla zapytania anja antonowicz

„ Kim chcesz zostać jak dorośniesz?” Często takie pytanie dorośli zadają dzieciom. Chłopcy odpowiadają, że chcą być strażakiem, a dziewczynki, że zostaną modelką, aktorką lub piosenkarką. Jak było z Panią? Czy jako dziecko miała Pani taki plan na życie, zostać aktorką?

Anna Antonowicz – Jako dziecko nie miałam może planów na życie, ale miałam mnóstwo marzeń. Jednym z nich bylo zostać aktorka i to marzenie się spełniło.

Jak wyglądały Pani pierwsze kroki jako aktorki? Zajęcia, kursy, szkolenia, występy? Kiedy i jak podjęła Pani decyzję związaną z rozpoczęciem nauki na PWSFTiT w Łodzi?

A.A – Kiedy miałam 6 lat wzięłam udział w dziecięcym konkursie recytatorskim i bardzo spodobało mi się, ze potrafię skupić uwagę na sobie. Potem zaczęłam chodzić na zajęcia teatralne dla dzieci, a potem dla młodzieży. Kiedy poszłam do liceum wiedziałam, że mam 4 lata,żeby przygotować się do egzaminów do szkoły teatralnej I dopiero na samym końcu zdecydowałam sie na PWSFTviT.

W 2003 roku związała się Pani z teatrem. Jaka jest różnica między występami na scenie teatralnej, a grą przed kamerami? W jaki sposób przygotowuje się Pani do tych ról? Czy są jakieś etapy w tych przygotowaniach?

A.A –  Teatr i film to z jednej strony dwa różne światy, z drugiej maja ze sobą  bardzo dużo wspólnego. Trudno mi opisać dokładne różnice w przygotowaniach, bo każda rola jest inna, ale na pewno w teatrze mam 6 tygodni na przygotowanie roli razem z reżyserem i kolegami, a w filmie przychodzę na plan i muszę w krótkim czasie spróbować coś stworzyć.

Brała i bierze Pani udział w produkcjach filmowych niemieckich i polskich. Czy są jakieś różnice podczas pracy z polską ekipą, a niemiecką? (Styl pracy, tematyka).

A.A – Nie wiedzę jakiś wielkich różnic w pracy w tych dwóch krajach…

Występowała Pani również w serialach. Jak się pracuje nad serialem? Na planie filmowym serialu spotyka się Pani przez dłuższy czas z tymi samymi ludźmi. Czy często nawiązują się wówczas  przyjaźnie?

A.A – W serialu jestem pewniejsza siebie, bo znam kolegów, z niektórymi się przyjaźnie, z innymi spotykam się tylko na planie, ale się znamy i nie musimy się poznawać. Praca w filmie jest jednak bardziej intensywna, w krótkim czasie buduje się zaufanie. Po paru dniach pracy ma się wrażenie, że znamy się od zawsze i na końcu zdjęć bardzo trudno się rozstać.

Znalezione obrazy dla zapytania anja antonowicz

Czy jest jakaś rola, którą Pani często wspomina? Dlaczego?

A.A – Nie mam roli, którą wyjątkowo wspominam. Często wspominam jakąś wyjątkowo dobrą prace, ale rzadko paterze wstecz i kontempluje moje zagrane role.

Czy prywatnie ma Pani jakiś ulubionych reżyserów? Co zwróciło Pani uwagę w ich twórczości? Czy często Pani ogląda filmy?  Jakie są Pani ulubione?

A.A – Moim ulubionym reżyserem jest Christian Schwochow. To niemiecki reżyser, z którym nakręciłam film ” Druga strona muru”. Oglądam wszystkie jego film, bo uważam, że ma wyjątkowy język filmowy.

Czy jest jakaś postać, która Panią inspirowała, motywowała do pracy?

A.A – Tak bardzo kocham moją prace, że nigdy nie potrzebowałam motywacji. Często wspominam moich ulubionych wykładowców z PWSFTviT, Ewę Mirowska i Wojciecha Malajkata, to oni nauczyli mnie, że jako aktorzy mamy ten przywilej, że nasz zawód jest nasza pasja i naszym hobby.

Czy po zakończonej produkcji, ogląda Pani filmy ze swoim udziałem, bo wiem, że jest grono aktorów, którzy tego nie robią.

A.A – Oczywiście że tak i szczerze mówiąc, nie znam żadnego aktora, który nie ogląda swoich filmów. To nie jest samopodziw, tylko rzetelna  praca i możliwość nauczenia się czegoś więcej o sobie, jako aktorce.

Jak Pani mąż/ partner reaguje na sceny, w których wpada Pani w ramiona innych mężczyzn?

A.A – W filmach sceny miłosne wydaja się być bardzo intymne, w rzeczywistości kręci się je z całą grupa ludzi na planie. Wszystko co gram w filmie, to moja praca, która pochłania mnie całkowicie, ale jest to tylko praca. Aktorzy starają się odtworzyć w scenach uczucia, tak żeby wydawały się jak najprawdziwsze, ale nasi partnerzy życiowi wiedza, że te najprawdziwsze są zachowane tylko dla nich, to jest magia miłości.

Jak wygląda dzień Pani pracy na planie filmowym? Czy atmosfera z planu lub cechy granej przez Panią postaci przenoszą się do życia prywatnego?

A.A – Mój dzień zdjęciowy zaczynam najczęściej bardzo wcześnie, czasem o 4, czasem o 5 rano. Potem jest właściwie stały plan:  make-up, kostiumy, próba, kręcenie .Kiedy kończę zdjęcia, to zostawiam dzień zdjęciowy za sobą,  czasem po trudnym dniu zdjęciowym potrzebuje trochę czasu, żeby dojść do siebie, ale zdarza się to bardzo rzadko.

Znalezione obrazy dla zapytania anna antonowicz

Czy jest jakaś rola, o której zagraniu Pani marzy?

A.A – Marze tylko o tym, żeby nigdy nie przestać grać.

Można sądzić, że Pani zawód to Pani pasja, ale czy ma Pani jeszcze jakieś inne zainteresowania?

A.A – Bardzo lubię czytać i uprawiam dużo sportu.

Granie w filmie lub w teatrze, wydaje się dość stresującym zajęciem, jak Pani sobie z tym radzi ? Jaki ma Pani sposób na relaks? 

A.A – Jedyna rzecz, która mnie stresuje, to ciągłe podróżowanie, ale poza tym uwielbiam swoja prace, a najlepszym relaksem jest dla mnie gra w piłkę z moim synem.

Skomentuj

